Pikkukuva natikasta

Pikkukuva natikasta

perjantai 15. toukokuuta 2015

Ohjausnivelet


Nyt on vaihdettu ohjauksen kaikki pallonivelet uusiin ja tietty maalattu osat myös samalla. Vanhoissa olikin jo niin paljon klappia että hitaammallakin nopeudella ratti alkoi vatkaamaan aika rajusti.



Nivelet tilasin netistä PV Machinery sivulta hintaa tuli kotiin kannettuna n. 100€.
Alkutoimina kannattaa mitata nivelien välit mitalla nivelien keskeltä keskelle. Tässä Corminkissa mitat oli etupyörien väli 950mm ja pitkittäisvarressa 990mm.

Etuakselin purku:
Nokka tunkilla ylös ja varmistukset pukeilla että pysyy ylhäällä kun kovin ottein purat osia kuitenkin.
Etupyörät pois, nivelistä mutterit auki ja lekalla kalauttelet nivelen ympärillä olevaan runkoon josko putoaa sillee, jos ei kaupasta hommaan saa helpottavan työkalun eli ulosvetäjän.

Uudet nivelet
Itse porasin nivelten pohjaan 5.5mm rei'ät jotka jenkasin 6mm voitelunipoille siten sain voitelunipat uusiin palloihin.



Asennus tapahtuu kiertämällä uudet nivelet paikoilleen ja mittaamalla nivelten väli oikeaksi.

Etuakseli:

Jos purat koko akseliston huoltoa ja maalausta varten, niin otat akseleista ne isot klemmarit auki ja lyöt sen keskitapin ylös, Keskitapissa on varmistuksena sokka alapuolella joka pitää ensin poistaa.

Tämän jälkeen "nitkuttamalla" voit vetää akselit ulos, voipi olla hiukan jumissa jos ei ole ollut ennen auki. Kootessa kannattaa akseleihin laittaa vaseliinia jotta asennus helpompaa ja eivät jämähdä niin nopeaan uudestaan.


  
  

Samaan syssyyn laitoin uudet eturenkaat myös.



Renkaiden ilmanpaine:

Edessä                      Takana

tiellä 2,0                   1,2
pellolla 1,4               0,9

Poikkeus: Takana kynnettäessä nostolaiteauralla tulee vasemmanpuoleisen takarenkaan ilmanpaineen olla 0,7.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti